Mur, ale historia Wojska Polskiego – mural w Twojej okolicy

W naszej okolicy może powstać Mural, który opowie o bohaterstwie, sile i odwadze naszych żołnierzy, dawniej i dziś. Ministerstwo Obrony Narodowej w 22 rocznicę wejścia Polski do NATO ogłosiło konkurs dotacyjny dla organizacji pozarządowych pod hasłem “MUR,ALE HISTORIA WOJSKA POLSKIEGO”. Dzięki konkursowi można otrzymać dofinansowanie na działania patriotyczno-edukacyjne i mural. Na realizację zadań MON zaplanowało w sumie 1.500.000 zł.

Jeśli zdecydujecie się wziąć udział w konkursie lub macie postać lub postacie, które Waszym zdaniem powinny zostać upamiętnione na muralu w naszej Gminie, możecie napisać wniosek samodzielnie lub zgłosić się do Gminnej Biblioteki Publicznej w Podedwórzu. Pomożemy przygotować wniosek, wspomożemy podczas realizacji zadania, wesprzemy przy rozliczeniu.

Murale mogą przedstawiać polskie wojska, od średniowiecza po współczesność. Tematem muralu mogą być wydarzenia lub postaci, które miały bezpośredni wpływ na kształtowanie państwa polskiego, na walkę o niepodległość i suwerenność Ojczyzny. Mural może przedstawiać ważne dokonania Sił Zbrojnych RP i żołnierskich pokoleń. Lokalne społeczności mogą na muralu upamiętnić swoich lokalnych bohaterów walk o niepodległość, a także współczesnych żołnierzy Wojska Polskiego.

Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych ( z wyłączeniem KGW) oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Każdy z nich może złożyć maksymalnie 2 oferty.

Wnioski należy składać do 30 kwietnia 2021 r. Realizacja zadań planowana jest od 21 czerwca do 30 listopada 2021 r.

Więcej informacji na Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/otwarty-konkurs-ofert-nr-ew-052021wddekid

Konkurs na recenzję książki

Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim konkursie na recenzję książki “Wszystkie książki mówią”.

👉Konkurs nie ma ograniczeń wiekowych i jest skierowany do wszystkich chętnych.

👉Recenzje i formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 14.04.2021 r. na adres: gbp@podedwórze.pl lub przynieść do biblioteki (recenzja musi być przeniesiona na pamięci przenośnej)

👉Jeżeli zdobędziecie nagrodę biblioteka odbierze ją z Warszawy i przekaże.

Więcej informacji i Regulamin znajdziecie na stronie organizatora konkursu: http://bibliotekawesola.pl/?p=9237…

Deklaracja dostępności

Wstęp Deklaracji

Gminna Biblioteka Publiczna w Podedwórzu (Podedwórze 96, 21-222 Podedwórze, tel: 833795030, email: gbp@podedworze.pl), dąży do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: http://www.gbp.podedworze.pl


Daty publikacji i aktualizacji:


Data publikacji strony internetowej: 2020
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2022



Status pod względem zgodności z ustawą


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Obecnie trwają prace nad nową witryną zgodną z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Niezgodności wynikają m.in.:


– niektóre dokumenty są publikowane w formie skanów, które nie są czytelne dla czytników ekranu,
– udostępnione pliki do pobrania, również te pochodzące z zasobów zewnętrznych, mogą nie być
w pełni dostępne, ponieważ może brakować w nich np. nagłówków czy opisów alternatywnych
do grafik i tabel,
– artykuły archiwalne – brak wersji alternatywnej dla grafik
– materiały filmowe nie posiadają napisów
Część powyższych elementów została opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.


Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej


Oświadczenie sporządzono dnia 2023-03-28.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych, wyszukiwarki zawartości treści oraz zmiany wielkości tekstu.
 


Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Michalska, adres poczty elektronicznej: gbp@podedworze.pl . Kontaktować się można także dzwoniąc pod nr tel. 83 379 50 30. Tą samą drogą można składać wnioski
o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury


Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, elementu o który chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje
o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe lub wymaga znacznych nakładów finansowych podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Gminnej Biblioteki Publicznej mieści się pod adresem: Podedwórze 96, 21-222 Podedwórze.

– do budynku prowadzą dwa wejścia – jedno wejście od strony drogi powiatowej, a drugie od strony boiska szkolnego,

– do środka budynku prowadzą schody dwustopniowe, które wyposażone są w pochylnię z prawej strony oraz jednoskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi,

– budynek składa się z parteru,

–  budynek nie jest wyposażony w windę/podnośnik, natomiast osoby z niepełnosprawnością ruchową obsługiwane są na parterze budynku,

– drzwi wewnętrzne są widoczne i łatwe w obsłudze, a listwy progowe są odpowiednio wyprofilowane,

– na parterze częściowo zapewniona jest przestrzeń manewrowa dla wózków inwalidzkich,

– w budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,

– do budynku może wejść osoba korzystająca z psa asystującego i psa przewodnika,

– w budynku brak oznaczeń w alfabecie Braille’a

Konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich o Nagrodę Małżonki Prezydenta RP

Plakat konkurs koła gospodyń wiejskich

Nadrzędnym celem Konkursu jest ukazanie wielopłaszczyznowej działalności Kół Gospodyń Wiejskich w obszarach: społecznym, kulturalnym oraz edukacyjnym.

Konkurs ma także na celu prezentację i promocję aktywności KGW w zakresie:

  • działań prospołecznych, które spajają i aktywizują lokalne społeczności oraz wpływają na rozwój przedsiębiorczości kobiet,
  • kultywowania, popularyzowania i utrwalania najbardziej wartościowych kulturowych tradycji regionalnych, m.in. folkloru, tradycji kulinarnych oraz działalności rękodzielniczej,
  • przekazywania zainteresowania twórczością ludową kolejnym pokoleniom oraz wychowania młodzieży w duchu poszanowania tradycyjnych wartości.

Uczestnikami Konkursu mogą zostać Koła Gospodyń Wiejskich, o których mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz.U. 2018 poz. 2212, z późn. zm.) oraz zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich (KRKGW), prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Konkurs składa się z dwóch etapów:

  1. wojewódzkiego
  2. ogólnopolskiego

W ramach Konkursu wyłonione zostaną najlepsze w Polsce Koła Gospodyń Wiejskich, których działalność przyczynia się do budowania lokalnych więzi wspólnotowych oraz rozwoju tożsamości regionalnej.

Ogłoszenie zwycięzców Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi podczas Dożynek Prezydenckich w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków uczestnictwa w Konkursie oraz zasad przeprowadzenia Konkursu, znajdują się w Regulaminie Konkursu [POBIERZLink otwiera się w nowej karcie przeglądarki].

W przypadku pytań prosimy o kontakt poprzez adres e-mail: konkurs.KGW@prezydent.pl.

Pliki do pobrania

Laureaci Plebiscytu Książka Roku 2020

laureaci plebiscytu książka roku 2020

Lubimyczytac.pl przedstawiło laureatów Plebiscytu Książka Roku 2020.

Jak podaje portal: Szósta edycja Plebiscytu Książka Roku 2020 lubimyczytać.pl, Allegro, była wyjątkowa z kilku względów. Po pierwsze, pojawiły się w niej dwie nowe kategorie – Fundacja / Stowarzyszenie Roku 2020 oraz Bestseller, w której nominowano książki osiągające najlepszą sprzedaż na Allegro. Po drugie, w plebiscycie można było oddawać głosy na książki, które trafiły do ksiegarń w trakcie wyjątkowych 12 miesięcy, kiedy zmagaliśmy się z pandemią. I choć rok 2020 nie był łatwy dla branży, koronawirus nie zdołał pokrzyżować wydawniczych planów. Dzięki temu w 6. edycji Plebiscytu nominowanych było 245 najpopularniejszych i najlepiej ocenianych w lubimyczytać.pl książek z 65 wydawnictw.

Ranking jest oparty na głosach czytelników. Czy wiecie, że aż 9 z 12 wygranych pozycji znajdziecie w naszej Bibliotece.

📍 „Gambit królowej” Tevis Walter S.
📍„Cud Miód Malina” Jadowska Aneta
📍„Położna z Auschwitz” Knedler Magdalena
📍„Ekstradycja” Mróz Remigiusz
📍„Echo z otchłani” Mróz Remigiusz
📍„Jest krew” King Stephen
📍„Ballada ptaków i węży” Collins Suzanne
📍„Normalni ludzie” Rooney Sally
📍„Dziewczyny ocalałe” Herbich Anna

Mamy nadzieję że w następnym roku uda nam się włączyć do księgozbioru 12/12 najlepszych książek w opinii czytelników.

Gminny konkurs na kartkę wielkanocną

Plakat konkurs wielkanocny

Zapraszamy wszystkich mieszkańców Gminy Podedwórze do wzięcia udziału w konkursie plastycznym na wykonanie kartki wielkanocnej.

Zadaniem uczestników jest samodzielne wykonanie kartki w formacie 14 x 24 (kartka formatu A4 – złożona na pół).

Kartkę prosimy wykonać w dowolnej technice i z różnych materiałów (z zastrzeżeniem wykorzystania techniki komputerowej), bez życzeń w środku.

Jeden uczestnik może wykonać tylko 1 pracę, a do dekoracji należy wykorzystać zewnętrzną część kartki.

Szczegółowe informacje znajdziecie w Regulaminie_konkursu.

Prosimy o dostarczenie prac i Karta zgody do Biblioteki w terminie do 31 marca 2021r.

Na każdego uczestnika czeka nagroda.

Staż w Bibliotece

Plakat staż w bibliotece

Biblioteka przyjmie na staż osobę bezrobotną zarejestrowaną w Powiatowym Urzędzie Pracy w Parczewie. Czas trwania stażu to 6 miesięcy. Następnie, po tym czasie, zostanie podpisana umowa o pracę na okres 3 miesięcy.

W związku z tym, zapraszamy do aplikowania osoby z:

-wykształceniem minimum średnim (preferowane w pierwszej kolejności wykształcenie wyższe: bibliotekarskie, kierunki humanistyczne, pedagogiczne, administracyjne, plastyczne i informatyczne)

-znajomością obsługi komputera (Windows, Pakiet MS Office w tym biegle Excel)

– cechami osobowości: komunikatywność, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, inicjatywa i samodzielność w działaniu,

– prawem jazdy: kategoria B

Osoba, która spełnia powyższe warunki i jest chętna do podjęcia stażu dla os. bezrobotnych proszona jest o kontakt z dyrektorem Gminnej Biblioteki Publicznej w Podedwórzu.

Kontakt: Podedwórze 96, telefon 83 379 50 30 lub e-mail: gbp@podedworze.pl

Wymagane dokumenty: CV, list motywacyjny.

II Wojewódzki Konkurs na Palmę i Pisankę Wielkanocną

Plakat o konkursie na palmę i pisankę wielkanocną

Zapraszamy do wzięcia udziału w II Wojewódzkim Konkursie na Palmę i Pisankę Wielkanocną.

Zapraszamy dorosłych, a także dzieci i młodzież szkolną z terenu Gminy Podedwórze do udziału w konkursie.

II WOJEWÓDZKI KONKURS NA PALMĘ I PISANKĘ WIELKANOCNĄ organizowany jest przez Beatę Mazurek – Posłanki do Parlamentu Europejskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie, Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie oraz Muzeum Wsi Lubelskiej.

Regulamin konkursu przewiduje przeprowadzenie ELIMINACJI GMINNYCH. Wykonane prace konkursowe przyjmujemy w Gminnej Bibliotece Publicznej w Podedwórzu do dnia 5 marca 2021 r. Wyboru prac do etapu wojewódzkiego dokona komisja powołana przez Dyrektora GBP w Podedwórzu.

Regulamin i karta zgłoszenia

http://www.wok.lublin.pl/index.php?item=wojewodzki-konkurs-na-palme-i-pisanke-wielkanocna

Bezpłatne szkolenia z kompetencji medialnych

Ogłoszenie o rekrutacji do szkoleń z kompetencji medialnych

Szanowni Państwo, serdecznie zapraszamy na bezpłatne szkolenie!

Informujemy, iż Gminna Biblioteka Publiczna w Podedwórzu bierze udział w projekcie „Sieć na kulturę w podregionie bialskim”.

Celem projektu jest:

  • podniesienie kompetencji i kwalifikacji cyfrowych pracowników gminnych samorządowych instytucji kultury (GSIK) poprzez organizację szkoleń oraz dostęp do materiałów edukacyjnych,
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży w wieku 10-18 poprzez prowadzenia atrakcyjnych i perspektywicznych zajęć,
  • wyposażenie placówek GSIK w sprzęt niezbędny do organizacji zajęć i warsztatów.

Zachęcamy wszystkie zainteresowane dzieci/młodzież oraz ich rodziców/opiekunów prawnych do kontaktu ws. uczestnictwa w projekcie.

Odbędzie się 10 bezpłatnych zajęć z tematu kompetencji medialnych w formie zajęć online.

Zgłoszenia przyjmujemy do 8 marca 2021 r.

Pierwsze zajęcia rozpoczną się 17 marca (środa) o godzinie 16.00. Planujemy aby odbywały się cyklicznie w środy o tej samej godzinie.

Karta zgłoszenia dostępna jest w Gminnej Bibliotece Publicznej w Podedwórzu oraz w tych linkach:

Uczestnik powyżej 13 r.ż._oświadczenie_BIALSKI

Uczestnik poniżej 13 r.ż._oświadczenie_BIALSKI

Deklaracja – uczestnik powyżej 13 r.ż._BIALSKI

Deklaracja – uczestnik poniżej 13 r.ż._BIALSKI

Należy obowiązkowo wypełnić oświadczenie oraz deklarację.

Zachęcamy do kontaktu!

Projekt ” Sieć na kulturę” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (działanie 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”).

Skip to content